Powered by Blogger.
RSS

Transform!

57:16

[57:16] Belumkah datang waktunya bagi orang-orang yang beriman, untuk tunduk hati mereka mengingat Allah dan kepada kebenaran yang telah turun (kepada mereka), dan janganlah mereka seperti orang-orang yang sebelumnya telah diturunkan Al Kitab kepadanya, kemudian berlalulah masa yang panjang atas mereka lalu hati mereka menjadi keras. Dan kebanyakan di antara mereka adalah orang-orang yang fasik.

Berapakah umur kita skrg?
18?20?21?atau lebih muda?lebih tua?
Pernahkah kita terfikir untuk berubah untuk menjadi lebih baik dr segi akhlaq,penampilan,ibadah,study atau sbgnya tetapi..kita merasakan bahawa masanya belum tiba..atau kita masih belum bersedia..atau kita merasakan masih mempunyai byk masa...
Fikirkan kembali...
Ayat kat atas tu terang2an menegur kita..direct and straightforward..Allah bertanyakan kpd kita..belum tibakah masanya utk kita betul2 tunduk kpd perintahNya?belum sampai lg ke masa utk kita khusyuk dalam melaksanakan ibadah kita?perlu ke kita menunggu lg beberapa tahun utk mula berubah?
Tidak..semestinya tidak...kerana apa?kerana saya bimbang,kalo kita menangguhkannya..hati kita akan menjadi lebih keras..lebih hitam..lebih susah utk menerima dan melakukan kebaikan...dan apa yg lebih kita takutkan ialah..ajal akan dtg menjemput kita dulu sebelum sempat kita mengenali dan mendekatkan diri kpd Pencipta..
Mmg diakui..nak membuat pembaikan pd diri kita,tak kira la dr segi apa pun,mmg sgt payah..tp kalo kita tak ambil langkah pertama dr skrang..bila la kita boleh nk smpai kpd keredhaanNya kan?^_^
Wallahua'lam...

"Selangkah kuambil utk mendekatiMu, seribu langkah Kau datang kepadaku"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 lighted candles:

Post a Comment

cot-cet