Powered by Blogger.
RSS

Rumah,lampu,suis& ...

Salam a'laik

Sekali lagi teka-teki yang mampu menyambungkan saraf-saraf otak kita(mungkin....sebab kena fikir kan..;P).Dan sekali lagi,jawapannya logik dan bukan loyar buruk.
.........................................................................................................................................................................
Bayangkan anda berada di tingkat bawah rumah yang ada dua tingkat.Ada 3 bilik di tingkat atas di mana setiap bilik mempunyai satu lampu.Suis bagi setiap lampu ada di tingkat bawah dan tidak berada dalam susunan yang betul(kiranya dalam satu deretan tapi not in order).Macam mana nak tentukan setiap suis adalah untuk lampu bilik mana kalau anda hanya dibenarkan naik ke atas sekali sahaja.

Maklumat tambahan:Takde orang lain yang boleh tolong dan bilik atas tak dapat dilihat dari bawah.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 lighted candles:

buntatdahxwaras said...

rai..suis2 yg berderetan kat bawah tu tak campur sekali ngan untuk suis lampu bilik bawah ke?
ke,bilik bawah x gne lampu?gune lilin je sebab nk jimat letrik.
ahahaa!!
-ntah kenape,rs sugguh gembira sakat rai..mgkn krn dendam x dpt jwb las tekatekuk?what d ya think,reina raihana...RRRRAAIINN..!!!
haha..padan muke..hehe *rai,deletela kalo berani..haha
psiko..psiko..psiko..

Anonymous said...

dlm cte ni xd blik la kt tingkat bwh...buntat ni ske memeningkn soklan...haish...hahahhahahaha....bole je nk delete tp ksian je kt buntat ni...;p

Kelembai Dukm said...

salam..
1st.. on 2 dr 3 suis lampu berkenaan.. tggu selama beberapa lama... matikan semula 1 dari 2 suis yg anda telah on td.. naek atas.. tgk..

lampu yg masih menyala tentunya untuk suis yg still on.. pastu lampu yg padam tp panas adlh suis yg baru dimatikan.. yg sejuk n mati adlh utk suis yg x dihidupkan langsung..

amacam rai.. hehe

Anonymous said...

hohohoh....nice shot..btl2..tp ad je cre len...lbih kurg laa...yg jwapan tu mmg ikut skema btl..

Kelembai Dukm said...

hahaha.. bijak2..

Post a Comment

cot-cet